Fantasien fejler ikke noget, når skoler søger lærere, men hvad skal der egentlig til for at lokke de bedste til at søge? Ann-Louise har fundet frem til det perfekte stillingsopslag, som alle skoler frit må benytte fremover.

Brænder du for at formulere læringsmål i et væk, mens din forberedelsestid forsvinder, før du kan nå at råbe ”Kerneopgaven”? Trives du med at skabe et forudsigeligt læringsmiljø i et uforudsigeligt arbejdsmiljø? Så har vi jobbet til dig på Folke Skole.


Om jobbet:

Vi kan tilbyde dig vaskeægte autentisk praksiserfaring i klasserumsledelse i stedet for den diplomuddannelse, du aldrig fik, for her har vi søgt dispensation fra det smålige princip om klassekvotienter, så du har 30 elever i klassen. Du bliver udfordret både fagfagligt og didaktisk, når eleverne ganske vist hører, hvad du siger, men benytter deres grundlovssikrede ytringsfrihed til at holde sig for ørerne og råbe: ”Min mor siger, at du ikke bestemmer over mig, og at folkeskolen er en joke!”. Så griner de andre elever højt og længe, og det er vigtigt at have det sjovt, for så lærer man mere.

Spændende, pædagogiske knaster er det brændstof, du kører på, og din arbejdstid er fleksibel. Vi stiller kun to krav: du er til stede 42,3 timer om ugen, og du underviser 29 lektioner – derudover kan du komme og gå, som du vil; altså bortset fra de kun 3-4 gange om ugen, hvor vi har møder. Du får løn efter overenskomst, er sikret en lønstigning hvert fjerde år, så du behøver ikke spekulere unødigt på opslidende lønforhandlinger. Efter 12 år lander du på slutløn, populært kaldet dødslønnen, og så får du aldrig en lønforhøjelse igen, men kan læne dig tilbage de følgende cirka 30 år og nyde dine ferier, der er fastlagt i de uger, hvor flybilletterne er dyrest.

Vi søger en fagligt og relationelt dygtig lærer, som multitasker ubesværet og kompetent i en hverdag præget af kontant skiftende, urimelige, men spændende krav. Du skal drives og næres ved det umulige og kan tilrettelægge din tid bæredygtigt; du fremstiller ”quiz og byt”- kort, mens eleverne laver hente-diktat (sørg for at placere ordene langt væk, det frigiver tid!!). Du afholder elevplanssamtaler, når du er gårdvagt. Du besvarer beskeder i intra fra din smartphone, mens du er på toilettet.

Vi lægger vægt på løbende dygtiggørelse af personalet og modtager, føjeligt med ukritisk kyshånd og uden emsig skelen til evidens, prompte alle de nyeste pædagogiske trends, inden de lynhurtigt forsvinder igen og erstattes af nye påtvungne, knebent camouflerede spareøvelser forklædt som substansløse modeord som målstyring eller inklusion.

Du bliver en del af et givende fællesskab både fagligt og socialt. Der er altid mindst én i nærheden, der også har prøvet et hysterisk meltdown over kopimaskinens aldrig svigtende tilbøjelighed til at brænde uigenkaldeligt sammen, når du har allermest travlt. Så kan man lige udveksle erfaringer og grine lidt over en kop kaffe (hvis der er flere rene kopper, og der er nogen, som har sat kaffe over).

Din profil

Du er professionel, fagligt velfunderet og ambitiøs på dine elevers vegne. Du kan formulere detaljerede, læringsmålstyrede undervisningsplaner og evalueringsmodeller, med differentierede tegn på læring for alle elever i dine seks forskellige klasser og fem forskellige fag, hvoraf du er uddannet i mindst to. Det har du sammenlagt en time til fordelt på seks intervaller i løbet af en dag, når du har klaret dagens undervisning, mødeaktivitet, børnetilsyn, besvarelse af forældrehenvendelser, efteruddannelse og gårdvagter.

Du er omstillingsparat ift. hyppigt skiftende læringsplatforme, arbejder determineret og struktureret, du har flair for dokumentation samt en udpræget ordenssans. Du arbejder naturligt i målstyret undervisning og tænker instinktivt målstyring ind i alle aspekter af skolens drift. Du sætter mål for dig selv, for forældrene og for børnene, i årsplaner, i ugeplaner, i elevplaner og samtaleskemaer. Det er lige meget, om du gentager dig selv, bare der er synlige mål.

Du sætter en ære i undervisningsdifferentiering og betragter mangfoldighed som en styrke konvergent med os på Folke Skole.

I din klasse er ét barn kommet for tidligt i skole, to er særligt begavet, fire er særligt sensitive, tre har ADHD, én er diagnosticeret inden for autismespektret, tre har dansk som andetsprog, én er motorisk udfordret, to arbejder bedst i stilhed, én er dyslektiker, tre fungerer bedst, når de ligger ned, to godt kan lide at løbe på bordene, to har koncentrationsproblemer og fire kan tilpasse sig ethvert miljø… bare trives og blomstre, hvis du klapper tre gange og siger inklusion. Og ellers disponerer vi over andre hurraord, der løser problemer; fx ”anerkendende pædagogik” synes oplagt. 

Løn og ansættelsesvilkår

I henhold til gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation… og hvis du melder dig ind i lærerforeningen, får du en gratis kalender!

Ansøgning:

Hvis ovenstående har vakt din interesse, så send en ansøgning til os hurtigst muligt. Oftest får vi, mærkeligt nok, ikke ret mange ansøgninger, så dine chancer er gode!

 

(Note: Redaktionen gør læserne opmærksom på, at der ikke er tale om et rigtigt stillingsopslag. Man kan altså ikke søge stillingen, selvom den lyder lovende og kunne være noget for enhver lærer. Eventuel lighed med virkeligheden er tilfældig, men tilsigtet. Skulle nogen blive sure over opslagets opbygning eller måde at skildre lærerjobbet på, er det ikke uventet, men naturligvis beklageligt).

Få nyheder fra KLFnet.dk i din indbakke.
Tilmeld dig her.