Mandag 25. februar starter ny vi en ny kampagne om folkeskolereformen og OK13.

Se kampagne-hjemmesiden: GørDetNuRigtigt.dk

 

Budskabet i kampagnen er, at tvungne heldagsskoler giver mindre tid til forberedelse og dermed medfører discountundervisning, sådan som Kommunernes Landsforening kræver.

KLF og DLF stiller i modsætning til KL forslag om, at lærerne underviser 25 timer i sammenhængende forløb, hvorved der sikres tid til forberedelse og dermed kvalitetsundervisning.

Det vil igen være Ditte Jensen fra Fuglsanggårdsskolen i Virum (billedet), der lægger ansigt til trykte annoncer. De bliver bragt i en række regionale dagblade og ugeaviser i perioden 26. februar til 6. marts.

Annoncerne i de trykte medier suppleres af en udendørs, landsdækkende kampagne ved bustoppesteder og lignende i perioden 25. februar til 10. marts. Her er tale om store udendørs annoncer på 2.000 udvalgte steder.

Der vil desuden være online-bannere med en særlig version af kampagnebudskabet på en række store onlinemedier. I bannerne anvendes såkaldt geotargeting, så banneret målrettes læseren ved, at navnet på læserens kommune indgår i teksten.

Endelig understøtter en ny kampagnehjemmeside GørDetNuRigtigt.dk annoncedelen. Alle kampagneannoncer viser hen til denne side, der er aktiv fra mandag 25. februar.

For at skabe mest mulig opmærksomhed om kampagnen har foreningen produceret en række korte film med virkelige eksempler på, hvad manglende forberedelse kan betyde.

Filmene – der har en humoristisk tilgang - afrundes med samme budskab som annoncerne. Disse virale film vil blive distribueret via facebook og i øvrigt lagt ud på GørDetNuRigtigt.dk.

Budskabet i den nye annoncekampagne går igen i den flyer, som foreningen har udarbejdet til brug ved de mange aktioner, der planlægges landet over på skolerne 28. februar – eller i dagene deromkring.

 

Få nyheder fra KLFnet.dk i din indbakke.
Tilmeld dig her.