Velkommen til Folkemødet på Borholm. Her vil I kunne følge KLF’s tilstedeværelse blandt politikere, DJØFERE, kommunikationsfolk og almindelige mennesker. Nå, ja… Vi er selvfølgelig også blandt lærere. Jeg vil give jer et dagligt indspark på KLFnet.dk og KLF's Facebook med begivenheder, pointer og perspektiver fra Folkemødet, som mange ynder at kalde ”Djøfstortion” (Jf. den store tilstedeværelse af public affairs-folk, spindoktorer, politikere og meningsdannere). Andre holder stadig fast i det folkelige, hvor folk fra alle egne af Danmark kan mænge sig med eliten og lære, hvordan man smalltalker og namedropper lækre akademiske termer, der alligevel lyder underligt efter de første tre fadøl. Hvor mon lærerne hører til i disse dage? Jeg vil forsøge at beskrive stemningen blandt KLF’s medlemmer, men også personlige beretninger fra telte fra hele det politiske spektrum.
Forhåbentlig får jeg adgang til toneangivende, højtråbende og karismatiske personligheder, for at høre deres perspektiver på vores aktuelle status. For hvor står vi egentlig henne som lærere? Siden 2012 har lærerne forfremmet (eller degraderet) sig selv som nogle af samfundets største ballademagere. Kan vi dog ikke bare makke ret! Selv var jeg en af de mange lærere, der stod i menneskekæden på Roskildevejen i mystisk tøj med fjæset smurt ind i rød vandbaseret maling. Jeg råbte ord, der rimede, men ingen forstod. Efterhånden begyndte folk at se skævt på mig, og jeg fik en fornemmelse af, at vores mange events ikke rigtig battede nogen steder. Begyndte folk virkelig at føle antipati for lærerne?
Noget kunne tyde på det. Men hvad med nu? Har vi endnu en gang klippet snoren til den folkelige opbakning, og hvad sker der, hvis ikke kommissionen når frem til et tilfredsstillende resultat? Følg med, når jeg fanger lærere og andre sjove mennesker i deres syn på os lærere og vores udskejelser her på Folkemødet.
Denne artikel og tilhørende indhold udtrykker ikke nødvendigvis KLF´s synspunkter. Læs mere.
Få nyheder fra KLFnet.dk i din indbakke.
Tilmeld dig her.
Vær den første til at kommentere