Folkeskolens økonomi
Folkeskolen i København har gennem en længere årrække oplevet besparelser, som har ført til færre ressourcer og dårligere rammer for undervisningen.
Læs om Københavns Lærerforenings anbefalinger til folkeskolens økonomi.
Rekruttering- og fastholdelse
Den københavnske folkeskole mangler uddannede lærere. Og der er ingen udsigt til, at udviklingen vil vende uden investering.
Læs Københavns Lærerforenings anbefalinger til rekruttering og fastholdelse.
Alle elever har ret til god undervisning
Alle elever i folkeskolen har ret til en differentieret undervis[1]ning, der forberedes og tilrettelægges med udgangspunkt i de enkelte elevers forudsætning og muligheder. Det gælder også elever, som har særlige behov.
Læs Københavns Lærerforenings anbefaling til at sikre alle elevers ret til god undervisning.
Trivsel
Elever i folkeskolen skal trives og føle sig som en del af klas[1]sens fællesskab for at få det fulde udbytte af undervisningen. Klasselæreren har en nøglerolle i at sikre, at alle elever trives og er en del af klassens fællesskab.
Læs Københavns Lærerforenings anbefalinger til trivsel i folkeskolen.
Kom til valgdebat:
- 25. september 2025 "Hvad vil politikerne med folkeskolen i København?"
I anledning af kommunalvalget d. 18. november 2025 inviterer Københavns Lærerforening dig til et debatarrangement, hvor du får mulighed for at møde de skolepolitiske kandidater og komme i direkte dialog med dem om folkeskolens fremtid i København.
Vi har inviteret følgende kandidater til at deltage i debatten: • Andreas Keil (Socialdemokratiet) • Jens-Kristian Lütken (Venstre) • Morten Melchiors (Konservative) • Gorm Anker Gunnarsen (Enhedslisten) • Rasmus Steenberger (Socialistisk Folkeparti) • Emil Sloth Andersen (Alternativet) • Kashif Ahmad (Radikale Venstre) • Andreas Raben (Moderaterne) • Alexander Ryle (Liberal Alliance).
Tid: torsdag den 25. september kl. 16.30-18.00 Sted: Kosmopol, Fiolstræde 44, 1171 København K
Få nyheder fra KLFnet.dk i din indbakke.
Tilmeld dig her.
Vær den første til at kommentere