Folkeskolens økonomi
Folkeskolen i København har gennem en længere årrække oplevet besparelser, som har ført til færre ressourcer og dårligere rammer for undervisningen.
Læs om Københavns Lærerforenings anbefalinger til folkeskolens økonomi.
Rekruttering- og fastholdelse
Den københavnske folkeskole mangler uddannede lærere. Og der er ingen udsigt til, at udviklingen vil vende uden investering.
Læs Københavns Lærerforenings anbefalinger til rekruttering og fastholdelse.
Alle elever har ret til god undervisning
Alle elever i folkeskolen har ret til en differentieret undervis[1]ning, der forberedes og tilrettelægges med udgangspunkt i de enkelte elevers forudsætning og muligheder. Det gælder også elever, som har særlige behov.
Læs Københavns Lærerforenings anbefaling til at sikre alle elevers ret til god undervisning.
Trivsel
Elever i folkeskolen skal trives og føle sig som en del af klas[1]sens fællesskab for at få det fulde udbytte af undervisningen. Klasselæreren har en nøglerolle i at sikre, at alle elever trives og er en del af klassens fællesskab.
Læs Københavns Lærerforenings anbefalinger til trivsel i folkeskolen.
Få nyheder fra KLFnet.dk i din indbakke.
Tilmeld dig her.
Vær den første til at kommentere